Ik schrik van de negatieve ervaringen die ik hier lees, want ik herken deze beslist niet. In de dierenopvang waar ik vrijwilliger ben was een kat onder verdrietige omstandigheden binnengekomen en helaas overleden. Met een aantal collega’s hebben we geld bijeen gebracht voor de crematie van het dier. Toen ik belde om een afspraak te maken werd ik te woord gestaan door een meelevende mevrouw die mij condoleerde en de gegevens van de kat noteerde. Op 27 januari 2022 heb ik, samen met een collega, de kat gebracht en werden we vriendelijk ontvangen door medewerker Wim. Hij verzorgde een kussentje voor de kat en heeft hem op een mooi plekje in de afscheidsruimte neergelegd. De plek was gedecoreerd met bloemen en brandende kaarsjes plus een bordje met de naam van de kat. We kregen alle tijd om afscheid en foto’s te nemen, waarna Wim de kat voorzichtig in een mandje met kussentje neerlegde. Daarna kregen we een uitgebreide rondleiding, werden onze vragen beantwoord en konden wij de verschillende ovens en de koelruimte zien waar de dieren tot de crematie worden bewaard. Ook daar lagen ze netjes in een mandje. Toen ik de kosten wilde pinnen vertelde Wim dat ik de nota per mail toegestuurd zou krijgen. Deze kwam twee dagen later, samen met een mooie kaart waarin ons sterkte werd gewenst en waarin de datum en het uur van crematie werden genoemd. Kortom, mijn collega en ik waren zeer tevreden over het gehele proces en wij gingen met een goed gevoel naar ***s. Nogmaals onze hartelijke dank Wim.
00
Reply
Promo B.
15 november 2022, 8:02 pm
Ronduit schandalig! Kunnen niet aangeven waar mijn dier is, of en wanneer ze gecremeerd is of wordt, wanneer ik de as mag halen, hebben het enkel maar over hun factuur! Waanzinnig dit! 0 vertrouwen ook dat mijn dier überhaupt gecremeerd wordt, individueel gecremeerd wordt, en of het de assen wel van haar gaan zijn. Wat een wanstaltige vertoning!
00
Reply
Tjerk Z.
15 september 2022, 5:58 pm
Onze hond is heel respectvol thuis door de dierenarts geeuthaniseerd. Wij wilden onze hond laten begraven omdat onze vorige twee honden hier ook liggen. Helaas doen ze alleen nog maar crematies. Ok snel besloten dat we dat dan zouden doen en gezegd dat we onze hond zouden komen brengen. Dat kon dus niet want geen personeel om u te ontvangen. Ik moest het maar via de dierenambulance doen. Gelukkig konden die komen en hebben de hond liefdevol meegenomen. We dachtn dat we nog bericht zouden krijgen wanneer de crematie zou zijn en wanneer de uitstrooiing. De volgende dag echter meteen de factuur waarop stond dat de crematie heeft plaatsgevonden. Allemaal zo ongevoelig!! Op mijn email wanneer de uitstrooiing dan zou zijn heb ik nooit meer iets gehoord. Communicatie is dus belabberd en gevoelloos, het goede is dat het een prachtig onderhouden park is met mooie weide en bloemenvelden. En dat binnen de ring van Amsterdam.… – show
00
Reply
MJC J.
10 august 2022, 4:21 pm
Dubbele gevoelens mij dit bedrijf. Als eerste, ik had een afspraak gemaakt om mijn hondje te brengen na zijn euthanasie. Maar omdat de dierenarts later was dan gepland heb ik het crematorium gebeld om te melden dat we iets later zouden zijn, de jonge dame aan de telefoon vertelde dat er helemaal geen afspraak gepland stond voor ons en vertelde zonder enige medeleven dat alles vol zat, ze met personeelstekort zaten en er dus geen plek was voor ons. Ik moest hem dan maar naar de dierenarts brengen waar zij hem dan weer op zouden halen, met de extra kosten van dien natuurlijk. We hebben toen het hoofdkantoor gebeld en toen bleek er toch nog plek te zijn voor ons. Toen we met m’n hondje daar kwamen werden we super fijn ontvangen en begeleid naar een mooie kamer waar ik m’n hondje op een mooie opbaar tafel kon zetten, met bloemen en kaarsjes erbij. De vrouw die met mij de wensen besprak was erg meelevend en gaf mij alle tijd en begrip, super fijn. Na drie dagen had ik nog steeds geen bericht over zijn crematie dus heb ik zelf maar even gebeld, hij bleek de ochtend ervoor te zijn gecremeerd. Omdat ik een poot afdruk wilde, duurt het iets langer voor ik hem op kan halen omdat het moet drogen. Alleen nu ruim twee dagen na de crematie nog steeds niets gehoord, maar weer gebeld. Kreeg een uiterst onvriendelijke jonge dame aan de telefoon zonder enig medeleven en begrip. En wederom hebben ze geen ruimte voor mij om het as en poot afdruk op te halen, eerst volgende plek is pas over twee dagen. Dit duurt echt te lang, ik wil hem gewoon weer thuis hebben, maar daar is bij deze dame totaal geen begrip voor op te brengen. Als je het niet in je hebt om begrip en medeleven te tonen, moet je heel snel ander werk gaan zoeken, want dan is dit niet jouw ding.
Erg jammer, want het zet de professionaliteit en fijne afscheid die ik kreeg van de andere medewerkster ver op de achtergrond.… – show
00
Reply
Maaike
4 august 2022, 10:57 pm
Vandaag bij dit uitvaartcentrum geweest, ik vond het een enorm prettige plek ondanks de verdrietige omstandigheden. Veel begrip, en ruimte om wat tijd te nemen op de prachtige weide. Alle communicatie heb ik ook als vlekkeloos en respectvol ervaren. Bedankt.
Tip: laat inslapen aan de dierenarts over en laat overbrengen naar crematorium voor je regelen.
00
Reply
Claudia C.
30 july 2022, 8:20 am
Sommige bedrijven worden met de dag klantonvriendelijker en commerciëler. Dat terwijl naar mijn mening een dierencrematorium vooral service op maat moet leveren. Je hebt het nou eenmaal niet altijd voor het kiezen wanneer je je grote liefde moet loslaten. Dierencrematorium DUC Dierencrematorium Amsterdam denkt daar net even anders over. Je kan je huisdier hier niet meer brengen nadat je deze hebt laten inslapen. Bot en koud word er gezegd dat je je dier maar moet achterlaten bij de dierenarts en dat deze in de loopt van de komende dagen dan wel word opgehaald. Absoluut onaanvaardbaar. Ooit was er een tijd dat je gewoon langs kon komen om je huisdier daar weg te brengen. Werd je vriendelijk te woord gestaan en goed geholpen. Sinds dit bedrijf is overgenomen is het verschrikkelijk. Nu gaat dat allemaal op afspraak. Is prima, maar geef mensen dan wel de gelegenheid om een afspraak te maken op dezelfde dag dat ze afscheid nemen van hun zo geliefde huisdier. Plan niet de hele dag vol. Hou ruimte over voor onverwachte afspraken.
Godzijdank zijn er meer opties en werd ik ontzettend goed te woord gestaan bij dierencrematorium Zaanstad. Absolute aanrader. Ook hier werken ze op afspraak maar hier houden ze gewoon ruimte over voor dit soort situaties. Zoals het hoort. Super fijne medewerkers, een warme huiselijke, serene omgeving om afscheid te nemen van je geliefde maatje.
Afscheid nemen van een dier doet zeer, is verdrietig en heel moeilijk. Het een beleving en gaat gepaard met emoties. Iemand gewoon botweg zeggen er is geen plek, laat maar achter bij de dierenarts is in mijn ogen niet zoals je met dit soort situaties moet omgaan. Het is mijn dier, mijn hond, mijn vriendinnetje, geen nummer. Ze heeft gewaakt, gezorgd, geknuffeld, plezier gebracht en eindeloze heerlijke wandelingen. Ik ben haar mens en het is mijn taak om haar tot haar laatste punt te begeleiden. Het zegt mij genoeg over de manier hoe ze bij dit bedrijf kijken naar de dieren. Grote commerciële rotzooi daar. Totaal geen oog en hart voor baasje en dier. Helemaal klaar mee! Ik kom hier nooit maar dan ook nooit meer.… – show
00
Reply
Rosemarie e.
20 june 2022, 5:55 pm
Door een fout in de communicatie is onze kat gecremeerd voordat wij afscheid hadden kunnen nemen.
00
Reply
Bianca T.
8 june 2022, 9:14 pm
Ik ben hier al meerdere keren geweest met mijn katten. Het is zeker een plek waar je liever niet wilt komen maar wat onvermijdelijk is. Elke keer ben ik daar weer netjes en zeer vriendelijk geholpen. ook gaan ze zeer respectvol om met de overleden dieren.
00
Reply
K V.
29 may 2022, 3:45 pm
Zeer slechte ervaring op 27 mei jl. Men bleek gesloten op 28 mei, niet aangegeven, maar dier mocht wel via da aangeleverd worden. Na 10 Jr samen wil ik mijn huisdier zelf brengen!!! Onvriendelijke dame aan de telefoon, niet haar probleem, maandag weer. Ik ben naar Ijsselstein gereden op zaterdag en zal daar in de toekomst ook heengaan. Nb: in verleden vaak bij DUC geweest maar blijkbaar andere commerciële eigenaar.
00
Reply
Michel T.
12 may 2022, 4:33 pm
Ondanks de ontzettend verdrietige situatie zijn wij heel vriendelijk en met respect behandeld. Totaal geen negatieve ervaring meegemaakt. Wij waren ook heel blij met Lisanne. Lisanne bedankt voor de service.
00
Reply
Daphna M.
6 may 2022, 2:40 pm
Heel fijn contact gehad. Keuzes besproken en zo lief dat we nu zo'n kaartje krijgen. Heel blij dat onze beiden katten hier zijn gecremeerd en uitgestrooid.
00
Reply
Aletta L.
5 april 2022, 11:34 am
Mijn lieve hondje Romy is vrijdag geuthaniseerd waarvan ik heel veel verdriet heb. Werd gisteren gebeld door een medewerker zonder empathie!! Op de vraag wanneer Romy gecremeerd zou worden was het antwoord dat ze een gaslek hadden De oven kon niét aan. Op zo'n antwoord zit je met al je verdriet niet te wachten geen sterkte aan het eind van het gesprek. 3 uur later al de factuur. Ik begrijp dat crematie betaald moet worden maar zo snel??? Heb al mijn overleden beestjes hier naar toe laten brengen. DIT IS DE LAATSTE KEER GEWEEST!!!… – show
00
Reply
howling o.
21 march 2022, 7:28 pm
Ik heb afgelopen week onze lieve teckel Wammes gebracht voor een individuele crematie en ben zeer vriendelijk en inlevend ontvangen. Het hele proces was zoals het hoort en ik ben tevreden over de service van DUC. Dank voor jullie zorgen.
00
Reply
Michel L.
16 march 2022, 11:03 pm
Op 14/3/2022 moesten we helaas afscheid nemen van onze poes Maya. Wij wilden zelf afscheid nemen van haar, en belden met DUC voor een afspraak. We konden 1,5 uur later gelukkig al terecht. Wim heeft ons opgevangen en ons naar een nette kamer gebracht waar we waardig en ongedwongen afscheid konden nemen. Wim vroeg wat onze wensen waren, en had een luisterend oor voor ons verdriet. Alles gebeurde heel waardig en respectvol. Een dag later kregen we bericht dat Maya gecremeerd was, en nog een dag later een mooie kaart met de dag en tijd dat Maya gecremeerd was. De rekening kregen we via email. Nogmaals bedankt Wim voor je liefdevol opvangen.… – show
00
Reply
Bianca N.
18 february 2022, 4:14 pm
Ik snap totaal niet waar de slechte recensies vandaan komen. Wij zijn vandaag voor een individuele crematie van Lotje geweest. Zo lief en respectvol zijn wij behandeld, er is veel keus aan prachtige urnen. Van ons een dikke 10
00
Reply
Pinar A.
2 february 2022, 11:26 am
Wim, thanks so much for your service. It's very professional. And beyond that thanks a lot for the preparation you've done in advance, your kind words, understanding, and beautiful heart. It was the best decision to bring my cat to DUC to say goodbye.
00
Reply
milan m.
27 january 2022, 4:34 pm
Ik verbaas mij erg over de recensies. iedereen heeft natuurlijk een eigen ervaring. Ik ben daar vorige week geweest met mijn ratje om te laten cremeren. Bij ontvangst erg respectvol en fijn en ook bij het ophalen. Ik twijfelde nog om hierheen te gaan, ivm de reviews. Blij dat ik het toch heb gedaan. Fijne mensen die hier werken.
00
Reply
Mieke h.
22 january 2022, 3:26 pm
Vorige week woensdag heb ik mijn kater moeten laten inslapen bij de dierenarts. Dezelfde middag wilde ik langsgaan om hem af te leveren voor crematie. Dit bleek niet mogelijk! Ik moest een afspraak maken voor de volgende dag, terwijl ze open zijn tot 21 uur. Ik heb meer dan een week moeten wachten op bericht dat ik de as kon halen. Wederom was het pas 2 dagen later mogelijk om dit te doen! Ik heb hier geen enkel begrip voor. Ik verwacht geen receptie o.i.d. wil alleen de as ophalen wanneer het mij uitkomt. Ik ben binnen 2 tellen weer buiten. Zeer onvriendelijke man, onvermurwbaar. Ik had goede hoop op de nieuwe eigenaars van dit bedrijf. De zalvende aanpak van de vorige eigenaars vond ik ook irritant, maar deze benadering slaat alles. Nooit meer zien ze mij hier weer terug.… – show
10
Reply
Ali E.
17 january 2022, 11:16 am
Wonderfull care to our cats farewell! We were deeply touched:)
00
Reply
de f.
1 january 2022, 10:32 am
Hele lieve mensen die met veel zorg ons hondje verzorgd hebben voor zijn crematie
In de dierenopvang waar ik vrijwilliger ben was een kat onder verdrietige omstandigheden binnengekomen en helaas overleden. Met een aantal collega’s hebben we geld bijeen gebracht voor de crematie van het dier. Toen ik belde om een afspraak te maken werd ik te woord gestaan door een meelevende mevrouw die mij condoleerde en de gegevens van de kat noteerde.
Op 27 januari 2022 heb ik, samen met een collega, de kat gebracht en werden we vriendelijk ontvangen door medewerker Wim. Hij verzorgde een kussentje voor de kat en heeft hem op een mooi plekje in de afscheidsruimte neergelegd. De plek was gedecoreerd met bloemen en brandende kaarsjes plus een bordje met de naam van de kat.
We kregen alle tijd om afscheid en foto’s te nemen, waarna Wim de kat voorzichtig in een mandje met kussentje neerlegde. Daarna kregen we een uitgebreide rondleiding, werden onze vragen beantwoord en konden wij de verschillende ovens en de koelruimte zien waar de dieren tot de crematie worden bewaard. Ook daar lagen ze netjes in een mandje.
Toen ik de kosten wilde pinnen vertelde Wim dat ik de nota per mail toegestuurd zou krijgen. Deze kwam twee dagen later, samen met een mooie kaart waarin ons sterkte werd gewenst en waarin de datum en het uur van crematie werden genoemd.
Kortom, mijn collega en ik waren zeer tevreden over het gehele proces en wij gingen met een goed gevoel naar ***s.
Nogmaals onze hartelijke dank Wim.
Communicatie is dus belabberd en gevoelloos, het goede is dat het een prachtig onderhouden park is met mooie weide en bloemenvelden. En dat binnen de ring van Amsterdam. … – show
Erg jammer, want het zet de professionaliteit en fijne afscheid die ik kreeg van de andere medewerkster ver op de achtergrond. … – show
Tip: laat inslapen aan de dierenarts over en laat overbrengen naar crematorium voor je regelen.
Godzijdank zijn er meer opties en werd ik ontzettend goed te woord gestaan bij dierencrematorium Zaanstad. Absolute aanrader. Ook hier werken ze op afspraak maar hier houden ze gewoon ruimte over voor dit soort situaties. Zoals het hoort. Super fijne medewerkers, een warme huiselijke, serene omgeving om afscheid te nemen van je geliefde maatje.
Afscheid nemen van een dier doet zeer, is verdrietig en heel moeilijk. Het een beleving en gaat gepaard met emoties. Iemand gewoon botweg zeggen er is geen plek, laat maar achter bij de dierenarts is in mijn ogen niet zoals je met dit soort situaties moet omgaan. Het is mijn dier, mijn hond, mijn vriendinnetje, geen nummer. Ze heeft gewaakt, gezorgd, geknuffeld, plezier gebracht en eindeloze heerlijke wandelingen. Ik ben haar mens en het is mijn taak om haar tot haar laatste punt te begeleiden. Het zegt mij genoeg over de manier hoe ze bij dit bedrijf kijken naar de dieren. Grote commerciële rotzooi daar. Totaal geen oog en hart voor baasje en dier. Helemaal klaar mee! Ik kom hier nooit maar dan ook nooit meer. … – show
Heb al mijn overleden beestjes hier naar toe laten b rengen. DIT IS DE LAATSTE KEER GEWEEST!!! … – show
Wim vroeg wat onze wensen waren, en had een luisterend oor voor ons verdriet.
Alles gebeurde heel waardig en respectvol. Een dag later kregen we bericht dat Maya gecremeerd was, en nog een dag la ter een mooie kaart met de dag en tijd dat Maya gecremeerd was. De rekening kregen we via email. Nogmaals bedankt Wim voor je liefdevol opvangen. … – show
Wij zijn vandaag voor een individuele crematie van Lotje geweest.
Zo lief en respectvol zijn wij behandeld, er is veel keus aan prachtige urnen.
Van ons een dikke 10